perjantai 31. heinäkuuta 2015

Uusi vaeltaja

Lauman kokoonpano on taas muuttunut sitten viime kirjoituksen. Maaliskuun alussa joukon jatkoksi liittyi Kurko, Ässän siskon poika, Italiasta. Pentujen hakureissunkin voi kai laskea jossain määrin koirien kanssa reissaamiseksi. Oltiin reissussa 3 päivää, koska edulliset lentoliput Finnairilta edellyttivät 3 yön perillä oloa ja haluttiin lentää suorilla lennoilla pentujen kanssa, jolloin ainoaksi mahdolliseksi lentoyhtiöksi jäi juuri Finnair. Jäipähän vähän aikaa leikkiä turistiakin samalla ja päästiin muutamaksi päiväksi pakoon Suomen ankeaa talvea. Pentujen ihastelun ohella ehdittiin tutustua Sestri Levanten viehättävään pikkukaupunkiin ja yhtenä päivänä ajettiin reilun tunnin matkan päähän Pisaan.

Lähtöä edeltävänä päivänä hoidettiin Silvian kanssa pentujen paperit kuntoon matkaa varten. Käytiin jossain officessa allekirjoittamassa pentujen passit ja haettiin ekinokokkilääkitykset.

Viimeiseksi yöksi otettiin pennut meidän majapaikkaan, koska meillä oli aamulla aikainen lähtö kohti Milanoa ja lentokenttää. Pennut matkustivat varsin nätisti autossa ja pari kertaa pysähdyttiin matkalla pissattamaan niitä. Tosin pennut olivat jo kokeneita autoilijoita ja olivatpa ne ehtineet vierailla jo useammassa ravintolassakin. Italialaiseen tyyliin pennut otettiin boksissa ravintolaan mukaan, kun mentiin syömään. Ne olivat siis varsin hyvin sosiaalistettuja ja tottuneet vaikka minkälaiseen hälinään ja oltiin ehditty totuttaa niitä pari kertaa hihnassa kulkemiseen ennen kotimatkan alkua.

Kaikki kolme Suomeen tulevaa pentua matkustivat ruumassa samassa boksissa. Vähän jännitti laittaa 8-viikkoiset lapsukaiset yksin ruumaan, mutta hyvin ne pärjäsivät. Kukaan ei ollut edes pissinyt boksiin ja Suomen päässä boksista tuli ulos kolme reipasta bordercollien alkua, jotka lähtivät heti hännät heiluen viipottamaan pitkin lentokenttää.

Aika näyttää millainen maailmanmatkaaja Kurkosta kasvaa. Treenaaminen on ainakin aloitettu jo nuorena!